Bij het gebruiken van MyPage (or eOLF), is het mogelijk dat u op een bepaald moment een boodschap ziet dat 'uw kaart geblokkeerd is', gelijkaardig aan de schermafbeelding hieronder.


(chrome)



 (firefox)



(internet explorer)


Het kan zijn dat u (of iemand anders) herhaaldelijk een verkeerd paswoord heeft ingegeven bij een poging om de kaart te gebruiken. In dit geval kan het software stuurprogramma de toegang tot de kaart geblokkeerd hebben. U kunt uw kaart zelf ontgrendelen, maar alleen met de hulp van een 'administratief paswoord', wat u zal moeten aanvragen bij het EPO door ze te mailen op het e-mail adres support@epo.org. U zal ze moeten meegeven of u al de 'cryptovision' driver gebruikt of nog de oude 'Gemalto' driver. 


tip: als u dit icoontje ziet in de toolbar, is de cryptovision geïnstalleerd op uw systeem



Dit is de typische procedure voor de gebruiker die al de 'cryptovision' drivers gebruiken.  


(1) Zorg ervoor dat uw smart card correct (met de chip naar binnen) in de lezer is geplaatst.


(2) Start het hulpprogramma 'cv act sc interface' (Start => All Programs => cv cryptovision => cv act sc interface utility).




(3) Klik op 'pin ontgrendelen' (Unlock PIN)





(4) Wanneer de Unblock PIN tab getoond wordt, dient u de beheerderspincode (administratieve PIN) in te geven in het veld achter 'SO PIN'.
We adviseren u om de code te copiëren/plakken om typfouten te vermijden.

Uw Admin/SO PIN code is:

XXXXXX   (this will be given by the EPO)

(5) Geef uw gewenste PIN code twee keer in. De PIN code moet bestaan uit 6-8 cijfers.

(6) Klik op deblokkeren ('Unblock')




(7) De PIN werd gedeblokkeerd (Unlocked)


Hou er rekening mee dat de Administratieve PIN dezelfde geldigheid heeft als uw smart card.